środa, 15 czerwca 2016

Delikatne, wrażliwe i podatne zęby na próchnice?

HEJ MYSZKI :*
Dziś przedstawię wam dwa produkty które uratowały moje zęby. Muszę zaznaczyć że bardzo dbam o zęby. Wiadomo że nie są idealnie proste, ale w świetle dziennym są białe, a co za tym idzie? Strasznie słabe i poddatne na próchnice. Czyli wiecznie siedzenie u dentysty i... kasa... kasa... kasa... bo taka usługa do tanich nie należy. Kanałowe leczenie mialam już tyle razy że nie liczę już. Ogółem mam agresywną próchnice, czyli śliczny biały ząbek i nagle trach z dnia na dzień dziura na pół zęba. A dlaczego otóż ząb psuje się od środka. W końcu trafiałam na dentystke która doradziła mi jak dbać o zęby. Jestem jej bardzo wdzięczna bo to pomogło! Teraz nie chodzę raz na miesiąc do dentysty bo co chwilę coś... tylko raz na rok bo tyle już mija i nic mi się nie dzieje.

Jak wygląda mój rytuał z zębami?

  • Myje zęby zwykłą pastą(delikatną)
  • Czyszcze szczeliny nicią dentystyczna
  • Robię płukanie ust płynem (też delikatnym)
  • Robię masaż dziąseł i zębów duraphatem
  • Nakładam tooth mousse i zostawiam na noc.



Teraz wam przedstawię dwa główne produkty które mi pomagają




COLGATE DURAPHAT 5000



Opis produktu:
Colgate Duraphat 5000 to specjalistyczna pasta do zębów zaiwerająca 5mg fluorku sodu w 1 g pasty, co odpowiada 5000ppm fluoru.

Działanie:
Pastę stosujemy w profilaktyce przeciwpróchnicowej, szczególnie u osób z grupy ryzyka zagrożonej próchnicą korony zębów lub korzeni ( agresywna próchnica )

Efekty działania pasty:
Zmniejsza rozpuszczanie szkliwa i hamuje wytwarzanie kwaśnego odczynu  ( zbyt duży kwaśny odczyn powoduje próchnice ), regeneruje szkliwo.

Stosowanie:
Tutaj musimy poświęcić 3 min na czyszczenie. Najpierw myje zęby zwykłą pastą, nitkuje i płukam płynem a kolejno czyszczę i masuje duraphatem. Tutaj mycie odbywa się ciut inaczej niż zwykłą pastą. Na szczoteczke nakladamy ok 2 cm pasty i masujemy zęby od  góry dziąseł idąc w dół do końca zęba ( tak jakbyście zamiatali je miotłą )

Wszystkie dodatkowe informacje znajdziecie w ulotce informacyjnej i w sieci.

Pojemność pasty: 51g cena ok 60 zł ( dostępna w dobrych aptekach)


GC TOOTH MOUSSE



To pasta ( inaczej zwana fluor w plynie ) która zawiera bioaktywny wapń i fosforany. Możemy ją stosować miejscowo lub na całe zęby. Ja psiadam smak Tutti-frutti ale są też inne warianty smakowe truskawka, melon, mięta i wanilia. Jest to pasta na bazie wody zawierająca amorficzny fosforan wapnia. W momencie kiedy czyścimy tą pastą zęby tworzy ona barierę ochronną która kumuluje się na tkannce miękkiej, płytce nazębnej i wszystkich innych zanieczyszczeniach naszych zębów dostarczając im wapń i fosforan. Pasta przywraca prawidłową równowagę w jamie ustnej, remineralizuje ubytki w szkliwie, chroni zęby przed atakiem kwasów ( które są zawarte w wielu pokarmach spożywczych np owoce, soki ). 
Pasta w szczególności będzie przydatna osobą które są po usuwaniu kamienia nazębnego, przy nadwrażliwości, po ogólnym oczyszczaniu zębów w tym korzeni, przed i po zabiegu wybielania zębów, przy próchnicy i ogólnie do ochrony zębów narażonych na erozje i
cierpiących na kserostomię lub zespół Sjögrena.

Jak stosować pastę?
 Na samym początku dokładnie myje zęby zwykłą pastą, później je nitkuje, płukam i doczyszczam duraphatem, kolejno nakładam takie oto coś :) aby mieć wygodny dostep do wszystkich zębów.





wiem pięknie to wygląda :P i nakładam na szczoteczke dosłownie odrobinkę pasty tooth musse (cieniutki pasczek na ok 0.5cm) po czym robię masaż 3-4 min szczoteczką CURAPROX SOFT + 1560 (miękka szczoteczka cięta laserowo ok 18 zł) Szczoteczka wygląda bardzo niewinne ale uwierzcie mi że to jest dla mnie hit. Dokładnie i idealnie czyści a w dodatku jest niesamowicie miękka i delikatna.




Pamietajcie aby jak najmniej wypluwać produktu (tooth mouse), dodatkowo ślina połączona z tą pastą wzmacnia efekt.

Wszystkie dodatkowe informacje znajdziecie w ulotce informacyjnej i w sieci.

Pojemność pasty: 35ml cena ok 60 zł ( dostępna w sklepach stomatologicznych)


Ogólnie mówiąc oba produkty mimo bardzo wysokiej ceny jak na tego typu produkt są jak najbardziej tego warte. Są mega wydajne i naprawdę działają. Każdy z nich spokojnie wystarczy na 6 miesięcy stosowania. Niby trzeba zainwestować ale to i tak w moim przypadku się opłaca bo wydam tyle co jedna wizyta u dentysty.. więc 120 zł raz na 6 miesięcy  a 120 raz w miesiącu robi różnicę, prawda?
Zauważyłam że zęby nie tylko są mocniejsze ale juz nie są wrażliwe na temperaturę jedzenia i picia a dziąsła przestały krwawić. Nie robiłam zdjęć tylko płynu i zwykłej pasty zazwyczaj są to ( sensodyne. Elmex, proszkliwo, mendriol [chyba tak się pisze] itp inne pasty i płyny. Oczywiście taki nocny rytuał zajmuje mi 15 min więc jak na samą pielęgnację zębów to sporo czasu, rano myje zęby i używam płynu do płukania a codziennie na noc przed snem ten rytuał. Ale uważam że warto bo zęby nie grzyby a im dłużej mamy swoje tym lepiej dla nas.


Mała informacja na koniec :) W sobotę w Krakowie o godzinie 15.00 w Galerii Krakowskiej w Sephora będzie spotkanie Kasią Katosu :) wybiera się ktoś? Ja planuję po pracy przejść się może akurat będzie to okazja by poznać też którąś z was :)
Buziaki moje kochane lubisie : *


64 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tych pastach. Ciekawe :) Zazdroszczę czasu spędzonego w łazience na pielęgnację zębów. Ja tyle nie mam. A jak mam to i tak z pełną świtą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się nie chce tyle czasu szorować :P ale wyjścia nie mam jeśli chce mieć ladne i zdrowe zęby

      Usuń
  2. Jeju, współczuję mieć tyle razy leczenie kanałowe...Co do produktów, to nigdy ich nie widziałam, ale to już bardziej profesjonalna pielęgnacja, ja używam głównie pasty Elmex ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też używam elmex przy pierwszym myciu a później te dwa produkty :)

      Usuń
  3. Ja nie mam problemów z zębami ( odpukać) i najczęsciej używam pasty wybielającej, płynu do płukania i czasem nici.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też przez pasty wybielajace osłabiłam zęby... :(

      Usuń
  4. Lovely. Thanks for sharing!

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM
    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER

    OdpowiedzUsuń
  5. Na szczęście nie mam tego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam to szczęście , że mam bardzo mocne zęby :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda że pracuję w sobotę :-( O tych pastach słyszę po raz pierwszy, muszę je wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też pracuje ale do 14 na szczęście do galerii krakowskiej z pracy mam blisko :)

      Usuń
  8. Współczuję takiej męczarni z ząbkami. Dobrze, że udało się znaleźć dobre produkty, które Ci ułatwią życie ;) Ja myje zwykłymi i chodzę do dentysty jak się coś wykruszy, ale raczej nie częściej jak raz w roku :)
    Do Krakowa mi za daleko ;) buźka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że do krakowa masz daleko :( i zazdroszczę braku problemu z ząbkami

      Usuń
  9. Od 2014 roku noszę aparat ortodontyczny i przez te dwa lata zrozumiałam jak trudno jest utrzymać zęby w stanie doskonałym. Z początku myślałam, że szczotkowanie zębów po każdym posiłku mnie wykończy (jestem leniem :p). Podziwiam Ciebie za taki rytuał!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem dość leniwa ale jak mus to mus o zęby trzeba dbać :)

      Usuń
  10. Ja na szczęście nigdy nie miałam większych problemów z zębami. Swego czasu dokuczała mi nadwrażliwość, pomógł mi wtedy zielony Elmex ;)
    www.czterydni.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elmex używam rano i wieczorem przed swoim rytuałem bo jest łagodny :)

      Usuń
  11. Jesteś z Krakowa:) dobrze wiedzieć może się kiedyś spotkamy, ale nie w sobotę:( nie dam rady dotrzeć do Sephory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z okolic choć mam mieszane w Krakowie które czeka na remont :) ale w Krakowie pracuje :)

      Usuń
  12. Te pasty to dla mnie nowość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ich nie znałam dopiero dentystka mi poleciła

      Usuń
  13. Ja jako dziecko miałam próchnicę, ale zdaje mi się, ze nie trwało to długo i moja dentystka uporała się z tym. Od dzieciństwa nie miałam z tym problemu więc się cieszę :D Super, że Ty już też nie masz!
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jako dziecko ale to przez to że brałam żelazo w postaci płynnej przez łyżkę i mi mleczaki wyrosły czarne.. a teraz robię profesjonalną pielęgnację i jest oki :)

      Usuń
  14. Ja mam wielki problem z nadwrażliwością zębów od lat! Toothmousse stosowałam kiedyś na jednego zęba, bo tak mi poleciła asystentka stomatologiczna, która znała ta pastę. Bo chodzilam z tym zebem, wiecznie mnie bolal a próchnicy nie było. Od bardzo dawna stosuje pasty typu elnex sensitive i sensodyne. I nawet jakiś czas temu się zastanawialam czy można na dłuższą metę stosować takie pasty. Jak tylko umyje jakąś zwykłą to po 1-2 dniach bolą mnie zeby. Muszę wrócić chyba do Toothmousse na wszystkie zęby. A gdzie taką szczoteczkę można kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam ją w "apteka dr max" ale w innych też powinna być dostępna choć nim ją znalazłam to nie ukrywam że chodziłam trochę ok 5 aptek ta była 6 i tam też dorwałam duraphat. Ale wiele aptek oferuje na zamówienie takie produkty np dziś zamawiasz a jutro odbierasz w aptece :) tą szczoteczke też mi poleciła dentystka i ten model bo jest kilka :) i używam też nici które pęcznieją tzn są cienkie pod wpływem śliny puchną i wypełniają szczeliny między zębami i lepiej je oczyszcza :)

      Usuń
  15. Super post;) Też niestety mam słabe zęby i fajnie, że napisałaś o produktach, które ci pomagają;) Ja do tej pory stosowałam żel z fluorem, który stosuje się raz na tydzień. Rozglądnę się za tym Duraphat w mojej aptece, bo tym mnie zainteresowałaś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że również ci pomoże mi naprawdę bardzo pomogły oba produkty :)

      Usuń
  16. Ja od dłuższego czasu uzywam prawie zawsze pomarańczowego Elmexu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ale rano i przed rytuałem wieczorem :)

      Usuń
  17. Moje zęby są słabe i raczej nie pomoże im zwyczajna pasta do zębów. Szczotkuję je kilka razy dziennie, używam nitki dentystycznej, a w dzieciństwie nawet je prostowałam! Co z tego kiedy nadal walczę z próchnicą...? Może te produkty w jakiś sposób by mi pomogły! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomogą tylko trzeba się zmobilizować i poczekać wiadome że jeśli ząb ma już ubytek to go nie wyleczy, ale tak wzmacnia zęby że nowe ubytki się nie pojawiają. Mam już od roku spokój :) a chodziłam co miesiąc :)

      Usuń
  18. Emex jest dobry jak juz kolezaka powyżej wymieniła,jednak nie lubię jego smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomarańczowy jest dobry zielony fujjj :}

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Z ziaji używam tylko produktów do pielęgnacji ;)

      Usuń
  20. Pierwszy raz czytam o tym produkcie... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się o nich dowiedziałam przez dentystke :)

      Usuń
  21. Pierwszy raz widzę i czytam o tym produkcie.

    OdpowiedzUsuń
  22. ja nie kombinuję przy zębach są zbyt wrażliwe : /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to są środki które wzmacniają zęby. Moje wcześniej też były wrażliwe i to bardzo :)

      Usuń
  23. Uważam, że o zęby trzeba dbać przede wszystkim. Zęby mam trochę wrażliwe, ale myślę, że nie jakoś bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam wrażliwe i agresywną próchnice, te produkty uratowały moje zęby

      Usuń
  24. nie używałam. co do zębów ja dziś byłam na ostatnim podejściu w leczeniu kanałowym :D i spokój xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 70% mojej szczęki to leczenie kanałowe :P

      Usuń
  25. Też mam fioła na punkcie zębów heh
    Sama wybielalam je sobie paskami i niestety stały się bardzo wrażliwe na ciepło zimno nawet na mokro heh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam ci używać tych produktów pomogą ci. A jeśli chcesz wybielic zęby to polecam używanie oleju kokosowego wybieli ci i je wzmocni bez efektów ubocznych :*

      Usuń
  26. Rozumiem, że na zdj to Twoje zeby i przyznam szczerze, że krzywizn żadnych nie widzę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są trochę krzywe i mnie denerwują lopatki bo mam je jak królik :P ale dziękuję :*

      Usuń
  27. Nie słyszałam o takich pastach. Moje zęby z racji tego, że wyrosły mi bardzo wcześnie są już strasznie zniszczone, nie ma prawie na nich szkliwa.
    Gattta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam ten fluor w płynie myślę że ci pomoże :)

      Usuń
  28. produktów nie znam, ale znam ten ból i częste wizyty u dentysty, a już nie wspomnę o kosztach, bo aż boli :(

    OdpowiedzUsuń
  29. wygladaja przyzwoicie ale mnie ten problem nie dotyczy..

    OdpowiedzUsuń
  30. Na szczęście nie mam wrażliwych zębów, ale psuć to się lubią ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było jedno i drugie teraz mam spokój :)

      Usuń
  31. Ja na szczęście mam dość mocne i zdrowe zeby. Jedna wizyta na rok u dentysty zawsze mi wystarcza ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo dbam o swoje zęby ale nie wszystkie pasty są wstanie sprostać ich wymaganiom, chętnie wypróbuję czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń

PROSZĘ - NIE SPAMUJ!! TRAFIĘ DO CIEBIE, TO NIE JEST MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ, JEŚLI W KOMENTARZU UMIEŚCISZ JAKIKOLWIEK LINK Z PEWNOŚCIĄ TRAFI ON DO SPAMU. JA SZANUJĘ CIEBIE, A TY USZANUJ MNIE!

Na komentarze staram się odpowiadać na bieżąco. Dziękuję za każdy komentarz i poświęcony czas, mam nadzieję że będziesz zaglądać tu częściej.Natomiast jeśli nie czytasz nie komentuj i nie pisz głupot.