sobota, 25 czerwca 2016

Domowe Owocowe Lody & orzeżwiająca lemoniada na upalne dni ( + 3 bonusowe przepisy )

Hej moi Kochani :*

Dziś miało być kosmetycznie ale stwierdziłam że dziś podam wam kolejną dawkę moich przepisów. Dwa z nich są idealne na takie dni jak ten :) Orzeźwiająca lemoniada i lody które nie tuczą!!!!!! Więc każda słodko lubna istota która dba o figurę będzie zadowolona :). W zanadrzu mam jeszcze dla was 3 dodatkowe przepisy z produktów na które mamy obecnie sezon. Jestem ciekawa czy taka forma postów też wam się podoba? Bo w sumie mój blog nie ma jednej tematyki ale kilka czyli wszystko o wszystkim i dla wszystkich. Musicie wiedzieć że kuchnia to moja pasja taka Mała i Wielka miłość. Więc zapraszam was do dalszej części postu.


1. Domowe owocowe lody
truskawkowo-malinowo-jaodowe



:czas 20-30 min: (owoce trzeba zamrozić dzień wcześniej)

Lody się robi bardzo szybko dzień wcześniej wystarczy zamrozić owoce i na następny dzień możemy bardzo szybko je zrobić :) i są gotowe do spożycia :) po zrobieniu lodów nie polecam je ponownie mrozić bo zamarzną na kamień z tego względu że zależało mi aby były jak najmniej kaloryczne i jak najbardziej naturalne i zdrowe :) więc nie ma tu śmietany (jedynie odrobina ciut cukru i mleka )



Składniki na 8 porządnych porcji :)

  • 1 kg truskawek
  • 0.5 litra jagód leśnych
  • 1 opakowanie malin(500g)
  • Mleko
  • cukier
Sprzęt:
  • Blender
  • 3 Głębokie miski

Przygotowanie dzień wcześniej:

Truskawki myjemy a następnie odcinamy szpulki wkładamy do woreczka i do zamrażalnika
Malinek się nie myje bo tracą smak można je lekko przepłukać również je dajemy do woreczka i do zamrażalnika
Borówki delikatnie płukany i też do woreczka i do zamrażalnika
(jeśli zamrozicie owoce rano to wieczorem powinny być zamrożone tak że będzie można zrobić już lody :) )

Do 3 miseczek wsypujemy z osobna każde owoce
Zasypujemy je cukrem w niewielkiej ilości do truskawek dałam 2 łyżki cukru na 1 kg owoców, do malinek dałam 1 łyżkę cukru na opakowanie w którym było 0.5kg owoców  i tak samo do borówek 1 łyżka cukru na 0.5 litry owoców. Odczekujemy chwilkę aby owoce lekko popuściły (tzn były dalej zamrożone ale już robiły się miękkawe) czyli tak aby dało je się blenderować.
Zaczynamy od truskawek dodajemy 2/3 szklanki mleka do owoców i powoli blenderujemy tak jakbyśmy wkręcali blender w owoce jak śrubkę :) najlepiej zacząć tam gdzie nam się najwięcej mleka osiadło będzie łatwiej :) blenderujemy do momentu aż będzie gładka masa :) (co jakiś czas przerwijcie i wyciągnijcie blender i wrzucie do miseczki to co pod nożykami się zebrało będzie szybciej:) ) po chwili możecie też odrobinę dolać mleka ale to ciut ciut kilka łyżek aby były bardziej kremowe ale nie przesadźcie bo wyjdzie koktajl a nie lody :) i wkładamy do zamrażalnika  na czas robienia dwóch kolejnych mas lodów. Podobnie robimy z malinami zasypanymi cukrem dajemy odrobinę mleka tak ok 0.5 szklanki  i  blenderujemy do gładkiej masy i do zamrażalnika :). Na sam koniec borówki (uwaga mogą skakać po kuchni :P dlatego potrzebne jest wysokie naczynie :) )do borówek dodajemy też ok 0.5 szklanki mleka i blenderujemy na gładką masę. Poprzednie dwa smaki lodów wyciągamy przekładamy do miseczek i możemy się zajadać bo lody są gotowe do bezpośredniego spożycia i nie potrzebują już mrożenia :) jeśli chcecie na mniejszą ilość osób zróbcie najpierw jeden smak na próbę :) i kilka zdjęć z przygotowań :) Pamiętajcie że cukier dodajemy wtedy kiedy owoce są bardzo kwaśne :)








2. ORZEŹWIAJĄCA LEMONIADA


Mam tu dla was pyszny leciutki orzeźwiający napój który można zrobić w kilka min niby takie nic a przy temperaturach ponad  30° daje rade :) a moi znajomi go pokochali
Wystarczy że dzień wcześniej zamrozicie kostki lodu i wstawicie do lodówki 2 wody po 1,5 L niegazowane :). ( kostki mrozić najlepiej w woreczkach bo im więcej tym lepiej ;) )

Składniki:

  • 3 Duże cytryny
  • 2 Pomarańcze
  • 2 Duże pęczki świeżej mięty
  • 5 łyżek cukru
  • 3 Litry wody mineralnej niegazowanej dobrze schłodzonej
  • Ok 60 kostek lodu
  • Wyciskarka do cytrusów ( ręczna )
  • Duża przeźroczysta miska lub dzbanek ( jeśli nie macie dużego dzbanka/miski możecie rozlać napój do 2 osobnych ;) )

Mięte myjemy i odrywamy listki od łodyg, następie ok 1/3 odkładamy na bok a resztę siekamy i wrzucamy do miski/dzbanka i zasypujemy cukrem lekko rozcierając. Kolejno przez chwilę każdą z cytryn i 1 pomarańcze rolujemy dłonią po desce tak jak byśmy chcieli nimi wałkować ciasto dzięki temu uzyskamy więcej soku. Bierzemy sobie najzwyklejszą ręczną wyciskarkę i wyciskamy soki z naszych owoców, wyciągając jedynie pestki (o ile są) a resztę wraz z miąższem wrzucamy do dzbanka/miski i mieszamy wszystko zalewamy 1 szklanką wrzątku i dokładnie mieszamy do momentu aż cukier całkowicie się rozpuści, naszą drugą pomarańcze kroimy na plasterki i wrzucamy do środka, wlewamy mineralna i resztę listków mięty które wcześniej odstawiliśmy na bok wszystko mieszamy wstawiamy do lodówki na jakieś 30 min aby się wszystko przegryzło. Przed samym podaniem dodajemy kostki lodu i gotowe :)






3. Mój sposób na Koperkową
Zaczął się cudowny sezon kiedy to warzywa, owoce i wiele jak i wszystko inne ma smak napełniony promykami słoneczka. Dziś chciałam wam podać mój sposób na zupę koperkową która jest szybka, łatwa, bardzo smaczna i zdrowa i wbrew pozorom syta:)

Czas:ok 30 min:
Przepis na 4 porcje

Składniki:

  • 3 Pęczki koperku
  • 2 Serki topione naturalne ( 2x100g )
  • Bulion warzywny lub 1-2 kostki warzywne
  • 100g ulubionego makaronu
  • sól i pieprz do smaku

2,5 litry bulionu warzywnego lub na 2,5 litry wody wrzucamy 1-2 kostki warzywne i gotujemy. Opłukany i drobno posiekany koperek wrzucamy do naszego wywaru i gotujemy na małym ogniu. W drugim garnku gotujemy lekko osoloną wodę i wrzucamy do niej 100g makaronu(ja użyłam włoskiego makaronu szpinakowego którego używałam wcześniej z jednym z swoich przepisów, ale równie dobrze mogą być to świderki lub jakiś inny makaron)W czajniku gotujemy wodę i wlewamy do jakiegoś wyższego naczynia do wrzątku wrzucamy serki topione i rozczepujemy do momentu aż się cały rozpuści i nie będzie grudek zrobi się takie mleczko.Następnie wlewamy go do gotującej się zupy cały czas mieszając i gotując na małym ogniu. Do całej zupy wrzucamy ugotowany i odcedzony makaron i gotujemy jeszcze jakieś 2 min, doprawiamy solą i pieprzem i gotowe.

Do Koperkowej osobiście wolę serek topiony chociażby dlatego że jest bardziej kremowa lekko słodkawa, delikatna i da się nią pojeść w okresie letnim jest to jedna z moich kilku ulubionych zup :)










4. NA SŁODKO :)


Zamiast sięgać po tradycyjne słono-słodkie przekąski na półkach sklepowych możemy je w bardzo prosty sposób przygotować sami.
Dzięki czemu nie tylko zadbamy o zdrowie bo wzbogacimy swoją dietę o naturalne witaminki to mamy gwarantowane że nam nie pójdzie w boczki :)
Czemu słono-słodkie?hmm może dlatego że lubię miksować i "bawić się smakami"

Przepis jest bardzo prosty i ciężko jest określić na ile osób bo wiecie jak to jest z przekąskami można je jeść i jeść :P ja tu użyłam krakersów ale możecie dać herbatniki lub np biszkopty i będzie bardziej słodko :)

SKŁADNIKI:
  • 1 paczka krakersów
  • 1 serek homogenizowany naturalny 150g
  • 1 Garść Malin
  • 1 Garść Borówki
  • 1 Garść Jeżyny
  • Mięta do ozdoby :)(oczywiście możecie użyć dowolnych owoców ale ważne żeby chociaż były te 3 rodzaje)

Część borówek mieszamy(ugniatamy na gładko) z serkiem homogenizowanym (jeśli uważacie że konieczne jest dodanie odrobiny cukru to dajcie ja nie dawałam bo uważam że i tak było słodkie :) ) krakersy smarujemy naszym serkiem i z wierzchu dajemy owoce i miętę. No i tyle to niby takie nic a jednak coś mnie jako łakomczucha na słodkie zaspokoiło w 100 % i nie musiałam sięgać po czekoladę :).

Słodki sos z borówki leśnej
z lekką nutką mięty


Tu użyłam go do klusków na parze ale również nadaje się jako sos do ryżu, makaronu, lodów jak i innych deserów.

:czas 15 min: przepis na 4 osoby przy polewie do klusek (natomiast jeśli użyjecie go jako dodatek do lodów to wystarczy na dużo więcej osób)

Składniki:
  • 0.5L borówek leśnych
  • 2/3 Płaskie łyżki cukru
  • 1 Płaska łyżka masła/margaryny
  • Kilka listków świeżej mięty(część do ozdoby a część do sosu)

Borówki myjemy pod bieżącą wodą nie moczymy! ! ! Ponieważ wtedy trochę tracą na smaku jak i również są bardzo delikatne na uszkodzenia najlepiej wysypać je na sitko i przepłukiwać przez chwilę pod bieżącą wodą.
Na patelni rozpuszczamy masło i wsypujemy borówki, kilka listków posiekanej mięty i dodajemy cukier całość prażymy na średnim ogniu od 10 do 15 min sos jest gotowy kiedy borówki zaczną puszczać soki i  powoli zacznie nam się on zagęszczać pamiętajcie aby mieszać co jakiś czas :) życzę smacznego :)

Sos może być stosowany na ciepło jak i zimno po wystudzeniu sam od siebie robi się bardziej gęsty






Życzę wam smacznego mam nadzieję że przepisy się podobają :) 

68 komentarzy:

  1. Ooo jakie pyszności :-) świetne przepisy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm jaka pychota ! :) Zjadłybyśmy sobie teraz takie domowce ^^ Genialny przepis. Uwielbiamy te smaki *0* Spokojnych i zwariowanych wakacji życzą Agssymi <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tylko urlopik o wakacjach to mogę pomarzyć :D

      Usuń
  3. Uwielbiam domowe lody! Żadne inne tak nie smakują <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda moja droga lody nie wyglądają zbyt apetycznie, ale nie wolno sądzić książki po okładce ;) Z pewnością są bardzo dobre. W całej reszcie zakochał się bez pamięci i z pewnością jutro te potrawy zagoszczą na moim stole. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam gałki do lodów :P zresztą zdjęcia były w pośpiechu robione aby szybko je zjeść :D

      Usuń
  5. Moja babcia robi najlepsze sorbety na świecie! Już nie mogę się doczekać, aż wrócę do domu :)
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorbety też lubię :) babcia pewnie ma swój sekretny przepis :)

      Usuń
  6. Często robię latem takie sorbetowe lody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodaje odrobinę mleka zeby byly bardziej lodowe niz sorbetowe :)

      Usuń
  7. Jeszcze nie jadłam nigdy zupy koperkowej, więc chętnie ukradnę przepis :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam ostatnio jadłam cały tydzień :P mam nadzieję że będą smakować :)

      Usuń
  8. Borówki leśne to moje ukochane owoce.

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki kochana za przepisy na pewno wypróbuję;D

    OdpowiedzUsuń
  10. ale smacznie to wszystko wygląda <3 a lody najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  11. owoce lasu uwielbiam :) ale tu pychoty u Ciebie :)

    nie wiem czy mój blender z Kauflandu za 49 zł dałby radę zmiksować zmrożone owoce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie ja mamz biedronki w tej cenie i daje radę tylko trzeba to robic z wyczuciem :)

      Usuń
  12. O matko ale u Ciebie pyszności, marzą mi się takie domowe lody

    OdpowiedzUsuń
  13. Też przez te dni przygotowuję lemoniadę i nawet planuję o tym wpis :) Słodko tu dziś u Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też ostatnio zrobiłam lody domowe, tylko w bardzo prostej formie. Zmiksowalam truskawki i banana i zamrozilam w foremkach. Muszę jeszcze spróbować połączenia ze smietanka. Może mniej fit, ale pewnie smaczniejsze. A lemoniada w upalne dni to dla mnie konieczność 😁

    OdpowiedzUsuń
  15. Ojeju jak to dobrze wszystko wygląda <3 Tak w ogóle, czas dodać cię do obserwowanych, bo i tak ciągle u ciebie jestem. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. wooo nigdy nie robiłam swoich lodów! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od dawna robię :) oczywiście czasami kupuję gotowe ale rzadko :P

      Usuń
  17. Bardzo podobają mi się te lody ;) Dziś też robiłam domowe owocowe, ale w foremkach.

    OdpowiedzUsuń

  18. Swietne przepisy i bardzo przydatne na te upały ;)
    W szczególności zaciekawiły mnie te lody, jak tylko kupię truskawki to od razu zabieram się za ich robienie ;)
    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie robiłam własnoręcznie lodów :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo się cieszę , że zamieszczasz takie wpisy! Muszę zrobić lody z Twojego przepisu, dziś przez te upały pochłonęłam 3 sklepowe, no i co tu mówić ani nie były one zdrowe ani tanie ;) Ciekawi mnie smak zupy koperkowej. No i ten sos, musiał nieziemsko smakować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to że przepisy się podobają :) mam nadzieję że gdy któryś zrobisz to będzie ci smakować :)

      Usuń
  21. apetyczne przepisy :)
    pozdrawiam MARCELKA

    OdpowiedzUsuń
  22. Same świetne przepisy, muszę zrobić lody z TWojego przepisu- samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) zależało mi aby lody były jak najbardziej naturalne :)

      Usuń
  23. Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle uwielbiam lody a domowe to już omomom :)

      Usuń
  24. same pyszności, w dzbanku w upały zawsze mam wodę z miętą i cytryną, właśnie ją piję. nie kupuję gotowych smakowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja :) wolę naturalne wody :) z dodatkiem owoców :)

      Usuń
  25. Tyle tu jedzenia, że nie wiem, za co najpierw powinnam się wziąć. Te lody to mnie po prostu urzekły, bo teraz jest sezon, więc wiesz - im więcej tym lepiej, a że te nie tuczą to plus dla Ciebie! Pomyślę o tym <3
    Lemoniada jakoś nigdy mnie nie jarała, ale każdy napój jest dobry na takie ciepłe dni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam oczywiście jeśli jest nie bardzo słodka :)

      Usuń
  26. Robię podobną lemoniadę. No, a teraz patrząc na Twoje zdjęcia zgłodniałam ;p ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne przepisy. Zapraszam do mnie www.kolekcjakosmetykow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Lody i lemoniadę muszę koniecznie zrobić :) Co do lemoniady to chodzą teraz za mną nietypowe smaki, arbuzowa, truskawkowa.. ;)
    www.czterydni.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z arbuza to ja robiłam %%% :D ale często owoce miksuje w wodzie z lodem :)

      Usuń
  29. Wszystko wygląda niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

PROSZĘ - NIE SPAMUJ!! TRAFIĘ DO CIEBIE, TO NIE JEST MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ, JEŚLI W KOMENTARZU UMIEŚCISZ JAKIKOLWIEK LINK Z PEWNOŚCIĄ TRAFI ON DO SPAMU. JA SZANUJĘ CIEBIE, A TY USZANUJ MNIE!